CAMINADA POPULAR D'OLÓ

Desnivell acumulat pujant: 1274 metres, baixant 1274 metres.
Altitud mínima: 433 metres, máxima: 682 metres.

Sortirem de la plaça Sant Antoni Maria Claret per seguir el carrer de Vic. Continuarem pel barri de Sant Tomàs per agafar el camí de cal Colltort i desviar-nos per un corriol a la nostra esquerra que ens portarà fins el pla de les antenes, que ara torna a estar plantat de vinyes. Comencem a baixar fins a la carretera de Vic i Moià i caminarem uns quants metres per ella. Travessarem l'eix transversal per sota un pont i agafarem a l'esquerra el trencall de la Garriga.
Aquí iniciarem una llarga baixada amb vistes a les valls de la Gavarresa i del Segalés, que ens portarà fins el lloc d'esmorzar, la casa de:

LA GARRIGA

La GarrigaLa GarrigaLa Garriga
Reemprenem la caminada tot pujant al costat de ufanosos camps de blat i boscos de muntanya mitjana.
Deixarem la pista i agafem un viarany a la dreta que ens portarà fins l'ermita de:

SANT NAZARÍ

Sant NazaríSant Nazarí
Sant Nazarí de la Garriga és una capella romànica de finals del segle XII. Es tracta d'un romànic molt tardà, ho mostren el polit de les seves pedres, on més es pot apreciar és en el seu absis. La porta d'entrada és en forma de dovella orientada al migdia. Té un campanar d'espadanya o de cadireta molt esvelt.
En algun temps havia tingut força vida, doncs al seu costat encara queden les restes d'un antic convent de frares.Sant NazaríSant NazaríSant NazaríSant NazaríSant NazaríSant Nazarí
Sant NazaríConvent de Sant Nazarí

Al seu voltant encara si pot trobar oliveres, una pedra de molí d'oli i una pica, signes que es podien trobar en qualsevol monestir o convent de Catalunya.
Continuem el corriol avall i ens trobem una demostració-degustació de les feines dels apicultors.

Seguirem pla i avall pel costat de la carena fins arribar a la casa del

SEGALÉS

El SegalésEl SegalésEl SegalésEl Segalés
El SegalésEl Segalés

RIERA DE SEGALÉS

Riera de SegalésRiera de SegalésUna vegada travessada la riera que dona nom a la vall, tornarem a pujar però ara ho farem per l'obaga. Al finalitzar-la arribarem al pla de les Tres Alzines.
Després de travessar la carretera i el túnel, trencarem a la dreta i passarem pel costat de les masies de Canamasses i

EL SOLER

El SolerEl SolerEl SolerEl SolerDes d'aquí ja tornem a divisar el poble d'Oló.Santa Maria d'OlóContinuarem baixant i ho farem trobant més cases; primer Torremagre i després el Canadell. Aquesta masía és una explotació ramadera familiar on el-laboren formatges amb llet de forma artesana i 100% natural. La seva varietat de productes: formatge fresc, semi-sec, arrebossat de pebre, desnatat, sec, sec amb oli i herbes aromàtiques, mató, brossat i recuit de drap.Formatge secFormatge frescmató

Ara caminarem primer pel costat de la carretera de Moià i desprès pel costat de l'eix transversal, per arribar al pla de Bobetes, on passarem a prop d'unes modernes granges de conills. Continuem tot baixant fins arribar a la casa

EL PARDOLS

Can PardolsCan PardolsCan PardolsCan PardolsCan PardolscAN pARDOLSCan PardolsArribarem al pla de la Morera per baixar pel costat de

CAL CORBO

Cal CorboCal CorboAra sí que ja veiem el poble:Santa Maria d'Oló

AVUI SÍ!!!! QUASI TOT EL GRUP

Oló 2009
Aquesta crònica té una aportació molt important de fotografíes del nostre company Carlos Albacete.
Que s'animi més gent a portar la càmera i enviar les fotos!!!!