CAMINADA DE MONISTROL DE CALDERS

La caminada resseguirà una bona part de la divisòria de termes entre Monistrol de Calders i els municipis veïns de Talamanca i Mura.

MIRADOR DE LES COSTES

Mirador de les CostesMirador de les Costes

LA MUSSARRA

La MussarraLa Mussarra

EL MIRADOR DE TALAMANCA

MiradorMirador de TalamancaAquí trobarem la primera de les quatre fites de terme que veurem durant la caminada (fita número 10), que delimita els termes de Talamanca i Monistrol de Calders.Fita nº 10Mirador de TalamancaMirador de TalamancaMirador de TalamancaMirador de TalamancaMirador de Talamanca
Aquest indret ofereix unes magnífiques vistes del poble de Talamanca amb el seu castell i els cims del Montcau i de Montserrat. També ofereix una immillorable panoràmica de la vall de la riera de Talamanca, just on tingué lloc la batalla de Mussarra-Talamanca el 13 i 14 d'agost del 1714, l'última batalla de la Guerra de Successió que acabà amb victoria catalana. Precisament en aquest indret hi hagué el lloc de comandament dels coronels de dragons borbònics a la batalla esmentada (el dels austriacistes era el castell de Talamanca, just al davant, a l'altra banda de la vall.)
Des d'aquí, baixarem seguint un corriol fins a trobar-nos la pista forestal. Seguirem aquesta pista en sentit ascendent fins a trobar el torrent de la Font dels Pets.Torrent de la Font dels Pets
És en aquest lloc on gaudirem de l'esmorzar.

Torrent de la Font dels PetsA continuació ens endinsarem pel torrent fins la Font dels Pets. Aquesta font era on, durant els anys 40 i 50 del segle passat, els picapedrers de la pedrera de Mussarra anaven a buscar l'aigua per beure.
Continuarem seguint el corriol fins al capdamunt de la Cinglera de Rocablanca, on trobarem una altra fita de terme:

FITA Nº 11

Fita nº 11Fita que marca el límit entre Talamanca i Monistrol de Calders. Aquesta carena és l'altre lloc per on van baixar els dragons espanyols per atacar els catalans a baix la riera, i també es el lloc per on van retrocedir els borbònics.
A continuació anirem a buscar altra vegada la pista forestal que havíem deixat i que seguirem fins a trobar el camí de Mussarra al Coll de Lligabosses.

Just en l'indret on es troben aquests dos camins podrem observar l'extrem sud de la Pedrera de Mussarra, on es fa ben visible la bancada de roca nua que fou explotada fins a principis dels anys 1960.

PEDRERA DE MUSSARRA

Pedrera de MussarraContinuarem per pista forestal fins el Coll de Lligabosses. En aquest tram veurem dues fites més de terme (la número 12 i la fita tritermenal que defineix el punt de trobada dels municipis de Mura, Talamanca i Monistrol de Calders.

FITES Nº 12 I TRITERMENAL

Fita nº 12Fita TritermenalAl Coll de Lligabosses, travessarem la carretera i agafarem un camí que ens portarà fins el mas:

EL ROSSINYOL

El RossinyolEl RossinyolEl RossinyolEl Rossinyol

Des del Rossinyol, i de tornada cap a Monistrol de Calders, seguirem el camí que passa per la:

FONT DE LES TRES PINASSES

Font de les Tres PinassesFont de les Tres PinassesFont de les Tres Pinasses

A continuació davallarem fins a la riera de l'Om, travessarem aquesta riera a l'indret anomenat les Cabres Encantades i tornarem al nucli urbà passant per la Urbanització Masia del Solà.

RIERA DE L'OM

Riera de l'OmRiera de l'Om